2010-05-25

Camargue 2010-05-04

4:e maj tisdag

Träff kl 8 för att bestämma hur dagen ska se ut pg av stormen.

Vi blev 5 st som åkte till Ares. Mycket regn och lite kultur. Vi fikade och käkade lunch i princip efter varandra. Fikat intogs på Van Goghs caféet. Se nedan. Sedan pizza på ett annat ställe efter en kort regnig promenad i området.

Taket i caféet.

 Vi vände hem ca 13.00. Nu fick jag igång internet och Richard tog över lite bilder till sin dator. Han vill ha lite till reserapporten.  Sedan gick jag ner till stranden och ett stormigt medelhav. Plåtat mycket. Det var häftigt. De stora vågorna som kom in och vinden som blåste iväg topparna på dom. Riktig snyggt.


Tillbaka till hotellet fixade jag ett inlägg på NatureFootstep bloggen. Tog en till runda på strandpromenaden. Nu hade det ju kommit lite sol.  Och på stan. Hittade en almanacka för 2011 vilken jag köpte.


 Duschade och fixade uppvärmningen på rummet Det var ju lite råkallt.

Artgenomgången blev lite klen idag. Den svarta rödstjärten, som bor granne med hotellet, visade sig en kort stund, när vi var på väg till restaurangen, innan nästa regnskur tog vid. Men inte vill den vara med på bild. :( 
Sedan kyckling på restaurangen, vin till, och nu sitter jag här :)

Fåglar då? Det blev ju inte mycket. De hade nog hittat lä någonstans. :(

Mer om resan här:
http://nfbild.blogspot.com/2010/05/camargue.html
http://nfbird.blogspot.com/search/label/Camargue

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my Travel blog :)